vrijdag 10 februari 2012

Vluchtje naar Engeland

Het duurt nog even maar de voorbereidingen zijn al begonnen. De Engelandvlucht van 2012. We zijn nu al een paar jaar met een groepje vliegtuigen naar Engeland gevlogen, het is de bedoeling dat we ook dit jaar weer gaan.


Meestal gaan we met zo`n 5 toestellen, we vertrekken altijd vanaf Midden Zeeland (EHMZ) en we vliegen vaak naar Headcorn (EGKH). Vorig jaar hebben we ook Lydd als bestemming gehad, maar in verband met laaghangende bewolking is toen toch uitgeweken naar Headcorn.


Omdat mijn Cessna 150 niet echt snel is en je de vliegtijd niet al te extreem wilt laten verschillen vind ik zelf Headcorn een handige bestemming. Je kunt natuurlijk ook verder Engeland in maar dan zit er gauw al meer als 1 uur verschil in vliegtijd tussen de Comanche van Effie (N90VK) en de 150 van mij. Als je dan op elkaar moet wachten is dat toch best lastig.


Frankrijk is ook geopperd in de groep, maar zelf voel ik daar weinig voor. Ik heb daar een keer een behoorlijk vervelende ervaring gehad en wil er niet meer heen eigenlijk (in elk geval niet voor de lol).

Vorig jaar hebben we voor het eerst een rondje golfbaan toegevoegd aan het programma, ook dit jaar is dat de bedoeling. Gewoon een paar uur de baan op. Geen afspraken met aantal holes en geen GVB verplicht. In verband met Weight & Balance van de vliegtuigen is het handig om de spullen zoveel mogelijk op locatie te huren. Meer foto`s van Engelandvluchtjes?

Engelandvlucht 2010.
Golfvlucht 2011.
Headcornvlucht 2011.


Voor wat betreft de dag denken we aan maandag 7 mei. Qua deelnemers voor 2012 verwacht ik in elk geval weer 5 toestellen. Mochten er meer vliegers mee willen, stuur me aub even een e-mail.


Klik hier of op de tekst geheel bovenaan deze pagina om naar het laatste bericht in dit blog te gaan.