zaterdag 11 februari 2012

Veerse Meer bevroren, nog lekker koud op Midden Zeeland

Vandaag na het werk toch weer naar het vliegveld gegaan om te kijken of de druppellader het doet. Ook controleer ik met dit weer regelmatig of de waterleiding in de hangar niet kapot is gevroren (er zit een thermolint omheen hoor maar het vriest nu toch wel erg hard). Gelukkig had ik geen klant mee want de accu was weer eens helemaal leeg. Blijkbaar stopt de druppellader er mee als de accu vol is en loopt de accu dan weer leeg.


Heb de accu van de Saab gebruikt met startkabels van Richard van As en zo de Cessna aan de praat gekregen. Even een half uurtje gevlogen en de accu was weer vol. Kist uitgezet (op de grond natuurlijk) en opnieuw gestart. En jawel, gelijk lopen natuurlijk. Heb `m weer op de druppellader gezet maar nu op een andere stand als waar Transal `m op had gezet. Volgende week maar `s kijken of hij nu nog steeds leeg loopt. Nog iets vervelends ontdekt, de pomp van de long range tank doet het niet meer. Zal wel iets met stroom te maken hebben. Transal ook maar eens naar laten kijken.


Tijdens het vliegen nog een paar leuke foto`s gemaakt. Zoals hierboven van ijs op het Veerse Meer. Het Veerse Meer heeft brak water, dus dan moet het wel echt koud zijn. Vanmorgen had ik dan ook 10 graden vorst hier toen ik naar m`n werk ging.


Heb ook nog even over Terneuzen gevlogen, hierboven de sluizen en het Dow complex. Het terrein van Dow is best groot, zo ongeveer een compleet dorp. Hieronder nog een foto genomen bij Terneuzen maar nu naar de Zuidkant toe. De inversielaag die boven het land licht is goed te zien.


Volgens mij werden vandaag ook de radiogolven gereflecteerd door deze inversie. Op een gegeven moment bij `t vliegveld teruggekomen hoorde ik alleen maar een Franse radio en kon ik Pieter (die zat op de toren) in het geheel niet verstaan. In Frankrijk is er namelijk een vliegveld met dezelfde 119.250 frequentie als Midden Zeeland.

Hieronder precies in het midden van de foto is het vliegveld Midden Zeeland te zien. Ietwat van boven zie je dat ik op dat moment nog boven de inversie laag zit.