maandag 6 februari 2012

Foto`s van de N2024 gemaakt door Jaap.

Vorige week is Jaap even naast me komen vliegen en heeft wat foto`s gemaakt van de N2024 (en mijn passagier Wim weer van zijn kist de PH-ADE). Daarnet heeft Jaap de foto`s naar me doorgemaild (bedankt).


Zowel Jaap z`n kist als de mijne zijn beide ongeveer even oud. Jaap z`n kist is iets nieuwer, zijn Cessna 172M is in 1974 gemaakt in Frankrijk (Reims Cessna). Mijn Cessna 150L is oorspronkelijk in de States gemaakt in 1973.


Qua motoren zit er ook een verschil tussen Jaap`s Cessna en de mijne. Mijn kistje heeft een Continental O-200 motor met slechts 100pk. Die van Jaap heeft een Lycoming O-320-E2D met 150pk. De O-200 motor wordt trouwens nog steeds gemaakt, onder andere voor de nieuwe Cessna 162 Skycatcher.


Naast zijn Cessna heeft Jaap trouwens ook een leuke Piper Twin, de PH-TVB. Ook deze kist heeft hij op Midden Zeeland gestald.


Omdat het zo koud ben ik toch even naar het veld gegaan net om proberen de motor even te laten lopen. Anders is de accu weer helemaal leeg. Bij Dick heb ik de druppellader besteld, maar die is er nu nog niet.


Eerst de kist naar buiten getrokken samen met Robbert de buurjongen. Binnen in de hangar mag ik je immers geen vliegtuigen starten. Goed geprimerd en gestart. Bah. Accu weer leeg. Kist dus weer terug gezet en naar Transal gegaan om met Dick te overleggen.


Volgens Dick blijft er toch iets aan staan wat stroom verbruikt. Zowel accu als startrelais is vorig jaar vervangen. Toch loopt de accu met een paar dagen weer leeg. Van de week probeer ik `m wel weer met starthulp te starten (een relatie van me uit Frankrijk wilt graag nog `s mee vliegen), dan kunnen we `m daarna aan de druppel lader zetten. Dick gaat ook nog naar het stroomgebruik kijken als de masterswitch uit staat.

Hieronder nog wat foto`s die Daan gemaakt heeft vandaag. Daan vliegt iets hoger als ik, hij gebruikt een B737 :).


Hierboven een foto die Daan gemaakt heeft van vliegveld Midden Zeeland. Op de foto hieronder zie je `t vliegveld van een wat grotere afstand.


Hieronder een foto van een besneeuwd Arnemuiden.


Tenslotte was ik natuurlijk nog even bij Transal en zag daar onder andere de Pitts van Dick staan. Toch maar even op de foto gezet.