dinsdag 7 februari 2012

Winter Wonderland vanuit de N2024

Vandaag heb ik met Dennis van Transal afgesproken om de N2024 even met starthulp aan te zetten omdat de accu helemaal leeg is gelopen van de kou.


Daarna even vliegen met Ineke, dan kan de accu mooi opgeladen worden. Ineke haar man is architect en daar heb ik een project mee gedaan bij een klant, ik had toen beloofd dat ze nog `s mee zou mogen. Ineke was nu in Nederland (ze wonen in Frankrijk) en daarom vonden we het een mooie gelegenheid om `s een rondje over Zeeland te vliegen.


Na het vliegen gaat Dennis de druppel lader monteren zodat de accu niet meer leegloopt bij strenge vorst. De bestelde druppel lader was immers net binnen gekomen.


Op de bovenstaande foto van de Westerschelde is te zien dat het achtergebleven zeewater op de zandbankjes ook is gaan bevriezen.


Hierboven een foto van een winters Terneuzen. We vliegen hier nu bij de sluizen van Terneuzen richting Breskens.


Hierboven het terrein van Cobelfret waar de autoboten geladen en gelost worden.


Gisteren had ik een foto van Daan van Arnemuiden in de sneeuw. Die was een beetje hoog genomen, daarom hierboven nu een foto van wat lagere hoogte genomen.


Hierboven het kanaal bij Arnemuiden, de Molenweg met de molen is ook goed te zien.


Nu ik toch boven Arnemuiden vlieg kan ik mooi de zaak even checken. Precies in het midden van de foto staat de Snaidero Concept Store, je kunt net zien dat er een vrachtwagen Neff apparaten staat te lossen.


Hierboven is te zien dat Zeeland er wit bij ligt, een beetje Winter Wonderland. Eigenlijk mag `t van mij wel langer dit weer blijven. Echt heel mooi vliegweer.


Op de foto hierboven vliegen we bij Veere. Als je goed kijkt kun je zien dat het kanaal door Walcheren een dun laagje ijs heeft. Het Veerse Meer zelf is nog ijsvrij.


Tijdens het vliegen heb ik ook m`n Airnav Pro weer `s uitgeprobeerd. De 3D vieuw is wel leuk inderdaad. Op bovenstaande foto is de kustlijn te zien tussen Perkpolder en Terneuzen.


Het probleem met de Iphone als navigatie is dat het scherm toch eigenlijk veel te klein is. Om goed te werken moet het dus een i-pad zijn (vind ik). Ook de bevestiging is een probleem. Wil je de 3D functie goed gebruiken dan moet `t ie aan je panel vast gemaakt worden, of moet `t bovenop je panel staan. Ik had `m nu bovenop m`n panel gezet tegen m`n oude GPS aan, het scherm is (voor mij in elk geval) veel te ver weg om er wat aan te hebben. Ik vond het zelf wel een leuke reserve-horizon maar dan moet het scherm echt goed horizontaal in de kist vast gemaakt worden. Hier moet ik dus nog wat voor verzinnen. Hier een linkje naar een artikel in de New York Times over de papierloze cockpit.