maandag 13 februari 2012

Dag winter

Helaas, de vorst is voorbij. Vijf graden boven nul. Jammer want de baan op het veld is gelijk weer een modderige boel. Vandaag wee naar de hangar gegaan om te checken hoe het er met de accu bij staat van de N2024.

De nieuwe druppellader van Transal helpt helaas niet want de accu is weer helemaal leeg. De Cessna gaat nu dus terug naar Transal zodat ze het kunnen oplossen. Vorig jaar is er nog een nieuwe accu en nieuwe startrelais in gezet. Er moet dus iets anders stuk zijn. Omdat de brandstofpomp van de Long Range tank het ook niet doet denk ik zelf dat er ergens een kortsluiting zit.


Bij Transal stond er nu weer een leuke Engelse 150. Nog een vroegere versie als de mijne. Leuk die oude kistjes. Ze houden eigenlijk ook nog eens goed hun waarde vind ik. Nieuw kostte een Cessna 150 in 1977 slechts $13,950! Hier in Europa zijn ze dat in Euro`s nog steeds waard (en dan heb je een hele kale). Wat wel hard afschrijft is een Socata TB9 (vind ik dan). Ik heb een paar jaar terug nog in een gekke bui de Socata TB9 PH-AFK (bouwjaar 1980) willen kopen, ging niet door omdat Dick van Transal hem niet in onderhoud wilde hebben. Zie ik vandaag de PH-AFK aangeboden worden voor begin 20.000 Euro terwijl er wel een nieuwe lak op zit (door Transal gedaan). Ik denk dat Dick wel een goed advies gegeven heeft om de TB9 toen niet te kopen.