zaterdag 11 november 2023

Vliegen naar Poortugaal

Vriend John vliegt met zijn vliegtuig van Midden Zeeland naar Portugal, daar kan ik natuurlijk niet tegen op 😁. Maar vandaag had ik een klant uit Poortugaal die een keuken bij me had gekocht, dus heb ik met die klant een rondje met de PH-ABM boven Poortugaal gevlogen.
























Poortugaal zit in de CTR van Rotterdam. Dus even toestemming gevraagd en gekregen om er overheen te vliegen met de PH-ABM.

Het was mooi VMC weer. Je ziet op de foto o.a. de Erasmusbrug. Veel beter weer als afgelopen Woensdag.
























Dan nog heel even wat over het berichtje laatst over Van`s aircraft. Jimmy van Jimmy`s world is op bezoek geweest daar en heeft een mooie reportage gemaakt over Van`s. Ik heb het hier onder ingesloten. Echt wel leuk om te zien.

Van`s heeft dus al zo`n 11.000 vliegtuigen vliegen. Ook leveren ze niet alleen kits af maar ook complete vliegtuigen voor bijvoorbeeld vliegscholen. Zoals Jimmy al zegt in de video, een nieuwe Cessna of Piper gaat al gauw naar de miljoen dollar. Zo`n Van`s koop je rond de 200.000 Dollar.