woensdag 15 november 2023

Rondje Rotterdam met de PH-ABM

Vanmiddag moest ik op het vliegveld zijn omdat er weer gewerkt werd aan de uitbouw van mijn hangar hier op Midden Zeeland.
Hoewel het wel een beetje waaide was het toch mooi weer om te vliegen. De wind stond recht op de baan en zowel Nassim als Didier hadden ook al hun vliegtuig even uitgelaten.

Ik had gelukkig een passagier gevonden die ook wilde helpen om mijn Cessna eveneens uit te laten. Dus snel vliegplan gemaakt en gaan met de 🍌. Een rondje door de CTR van Rotterdam deze keer. Bij Hotel er in en dan bij Romeo er uit.
























Nét voordat ik weg ging kwam er nog een leuke Cessna 140 aan (de N90190). Deze Cessna is nóg ouder als die van mij. Het is er eentje van 1946! Net als bij mij zie je er ouderwetse venturi`s op aan de zijkant van het vliegtuig.

Ook zie je het klassieke Cessna logo zoals het er bij mij op staat. Maar je ziet ook verschillen. Zo is het een staartwielvliegtuig, ik heb een neuswiel wat het vliegtuig wat makkelijker te vliegen maakt.

Ik denk dat het rudder pas vervangen is bij deze Cessna 140. De kleuren zien er in elk geval uit alsof het van een ander vliegtuig komt.
























Zoals gezegd. Vandaag dus rondje Rotterdam gedaan op 1500ft. Is maar een uurtje vliegen maar je bent er toch even uit. De motor is dan toch even goed warm geweest en dat is natuurlijk wel heel goed voor het behoud van het vliegtuig (anders krijg je roest in de cylinders).