woensdag 22 november 2023

Vliegen in de herfst

Hoewel het herfst is valt het qua weer eigenlijk nog best mee. Ben de afgelopen tijd toch wel regelmatig weg geweest met de PH-ABM.

Er is heel veel regen gevallen de laatste tijd. Maar toch is de baan hier op Midden Zeeland nog heel goed bruikbaar. Ik hoef niet net als vroeger een heleboel modder van de Cessna af te halen na de landing ❤️.
























Vliegen in de herfst heeft eigenlijk ook best wel z`n charme. Tussen de buien door vliegen, of juist vfr on top.

Zo "spotte" ik afgelopen maandag nog een paar keer een regenboog vanuit de Cessna.

Vandaag ben ik nog wezen vliegen met de klant van project 1016. Was nog even snel heen-en-weer naar Seppe geweest. Kon er niet lang blijven natuurlijk, want je wilt ook nog wel legaal terug kunnen vliegen naar Midden Zeeland.
























Omdat ik nog iets tijd over had (het vliegveld sluit hier immers bij zonsondergang) bij de terugvlucht nog eventjes héél langzaam gevlogen. Zoals jullie zien vliegt mijn Cessna nog met 21,5 mph (= 18,3 KIAS). Wel cool hé.

Als ik `m dan nóg iets langzamer laat vliegen komt hij in een hele milde overtrek.