dinsdag 23 november 2021

NQ voor EASA brevet

In 2013 heb ik mijn EASA (Europees) vliegbrevet gekregen op basis van "omzetting" FAA (Amerikaans).

Mijn Amerikaanse NQ (Nachtvliegen) is toen niet overgenomen. Een hoop gedoe toen, maar dat kwam (denk ik) omdat ze in Nederland toen geen NQ toestonden voor VFR vliegers zoals ik ben.

Inmiddels is dat veranderd. Ik heb vandaag dus opnieuw een aanvraag bij de KIWA ingediend om de NQ op mijn EASA brevet bij te schrijven.











De PH-ABM staat uiteraard nog bij Vliegwerk Holland. De monteur (Floris) is nog met de STOL kit bezig. Zoals ik begrepen heb gaat Jesse (hun avionics man) binnenkort beginnen met de inbouw van de andere radio (Garmin GNS530).

De GNS530 wordt dan weer gekoppeld aan de Garmin G5 zodat ik straks ook een ILS approach kan maken met de PH-ABM.