maandag 26 augustus 2013

Duidelijkheid over RT

Inmiddels heb ik weer een e-mail van het KIWA gehad. Ze hebben er over vergaderd, maar ik heb nu van het KIWA bevestigd gekregen (BEDANKT!):
Voor wat betreft de RT, kan de lijn worden voorgezet die onder de JAR-FCL gold. Het al dan niet accepteren van de RT uit een ander (ICAO) land lag ter beoordeling bij de CAA-NL en m.b.t. de RT werd deze in een FAA-bewijs geaccepteerd voor afgifte van een EU bewijs. De theorie-examens zoals je die nu hebt afgelegd zijn voldoende voor afgifte van een PPL-SEP RT Taalvaardigheidstest moet worden behaald maar dat heb ik heb in eerdere berichten de regeling weergegeven
Vanmorgen trouwens nog even in Antwerpen geweest voor m`n EASA klasse 2 medical. Is allemaal geen punt, maar ik moet nu nog even naar het laboratorium (bloed prikken) en de erkende oogarts. Een medevlieger had het er over dat een rapport van een opticien ook goed zou zijn, maar hierin is hij (volgens de man die ik dus sprak) abuis. Het moet echt van een erkende oogarts zijn. Dit is overigens alleen voor de eerste keer, voor de herhaalkeuringen hoeft het niet meer zo officieel.