woensdag 2 september 2020

Microsoft Flightsimulator 2020

Zoals ik onlangs schreef heb ik sinds kort de nieuwste versie van Microsoft FlightSimulator. Aanvankelijk was het best een deceptie.

Midden Zeeland ziet er in de sim bijvoorbeeld niet bepaald realistisch uit. Maar aan de andere kant moet ik toegeven dat ik nu wel op het zicht het veld weet te vinden als je bijvoorbeeld vanaf Antwerpen naar Midden Zeeland vliegt. De weggetjes en het water kloppen wel.

Voor mij "nieuw" is dat ik nu ook op de Cirrus kan vliegen in de FlightSimulator. Da`s toch wel heel leuk eigenlijk. Ik hoop het binnenkort weer `s op de echte Cirrus te doen, dus kan de FlightSimulator nu wat gebruiken om weer even te kijken hoe dat die Garmin G1000 ook al weer werkte.


De Socata TB21 zit helaas nog niet in de sim (komt later wellicht nog als add-on). De Cessna natuurlijk wel. Leuk is dat er nu zowel een Cessna 150 als een Cessna 172 in zit. Ook leuk is dat je nu "live weather" als mogelijkheid hebt, dus weer vergelijkbaar met zoals het echt is op die locatie. Ditzelfde geldt voor het verkeer. Je hoort dus ander verkeer van Transavia o.i.d. als je in NL airspace zit.

Vliegen met de stick vind ik in het echt toch veel makkelijker en leuker. Maar voor in de winteravonden vindt ik de FlightSimulator wel leuk. Zo kun je in de FlightSimulator locaties waar je niet mag komen opzoeken om `s vanuit de lucht te bekijken.
Anyway. Hieronder tenslotte nog een foto die ik afgelopen zaterdag vanuit de PH-ABM maakte. Echt vliegen is toch nog steeds veel leuker als met de computer.