woensdag 30 september 2020

Vliegen met de PH-ABM

Daarnet ben ik nog even wezen vliegen met de PH-ABM. Ik moest een vluchtje maken boven Zeeland. Het was nou niet echt kastelenweer, maar ik wil eigenlijk toch minimaal een paar keer per maand vliegen. Is goed voor het vliegtuig en natuurlijk ook voor mijn routine.
Het viel me op dat de ABM echt heel zuinig doet met olie. Heb nu al zo`n 15 uur gevlogen zonder olie bij te vullen. Netjes hoor!
Wat ook netjes is (voor de leeftijd van de ABM dan) is het interieur. Mijn passagier maakte daarnet deze foto. Voor een vliegtuig van 1957 vind ik het er heel mooi uitzien nog.
Over mooi interieur gesproken. In de sim is nu een activiteit dat je met een Beech King Air moet vliegen (in Japan). Ziet er ook wel heel strak uit.
Met name de pax zit heel erg patent bij de King Air. Anyway. Ze doen bij de FlightSimulator regelmatig updates. Deze week was Japan aan de beurt. Een 9GB update met extreem veel detail in het landschap. Dus met pagodestijl huizen, mount fuji natuurlijk en ook de vliegvelden zijn veel meer realistisch. Het nadeel van de update is dat ik wat vervelende bugs heb gekregen in de sim. Ik hoop dat ze dat snel oplossen.