vrijdag 11 oktober 2013

Klaar met EASA brevet

Vanmorgen kreeg ik de uitslag binnen (level 5) van de LPE test. Ik had afgelopen woensdag de online LPE test gedaan, de "tape" hier van wordt dan beoordeeld door een instantie in Denemarken. Op zich best snel als ze binnen 2 dagen het resultaat doormailen. Wel een beetje jammer dat ik geen level 6 had (dan ben je er voor altijd van af). Ik moet nu in 2019 opnieuw zo`n test afleggen om te laten zien dat ik Engels spreek. Ik ben nu echt helemaal klaar met m`n EASA brevet en heb vanmorgen dus ook gelijk de hele boel naar KIWA doorgestuurd:
- ingevuld aanvraagformulier (vond ik hier) - kopie paspoort - laatste 3 pagina`s logboek - papieren CBR waarop staat dat theoretisch deel is afgerond - papieren van KIWA zelf dat praktisch deel is afgerond incl. "report form skill test" van de examinator - kopie medical klasse 2 (ik heb onlangs zowel m`n Amerikaanse als EASA medical gedaan) - kopie LPE
Ik heb het even nagekeken op het blog, maar ik heb de hele procedure voor het omzetten van een FAA PPL naar EASA PPL in 4 maanden gedaan. Voor de mensen die nog niet zijn begonnen; vanaf 8 april 2014 is het als EU ingezetene niet meer mogelijk om binnen Europa te vliegen op een FAA brevet. Je moet dan dus een EASA brevet hebben. De vereisten om van de conversie gebruik te maken zoals ik heb gedaan heb ik al eens eerder op m`n blog gezet trouwens. Tenslotte hier onder nog even een foto van afgelopen maandag (het is hier vandaag niet echt vliegweer trouwens).