donderdag 17 oktober 2013

Brevet bijna binnen...

Vanmorgen kreeg ik een e-mail terug van het KIWA n.a.v. m`n brevetaanvraag. Ook de faktuur voor opmaken brevet zat er bij (596,53 EUR). Gauw betaald maar er was nog een probleem. Het probleem was dat ik geen officiele vliegopleiding heb gevolgd voor het EASA brevet. Je moet echter een "course completion" formulier hebben om een brevet te krijgen. M`n geweldige examinator (Adriaan Brouwer) heeft echter het KIWA gecontacteerd en uitgelegd dat ik al een PPL brevet heb en zodoende geen vliegopleiding nodig had. Hiermee was de zaak gelukkig opgelost. Dan nog even wat anders. Volgend jaar is er een een of andere bijeenkomst in Nederland (Nuclear Security Summit 2014) en dat is blijkbaar heel serieus en wilt men niet gestoord worden door vliegtuigen. Gevolg is dat er dan ook echt niet gevlogen mag worden. Lees maar op deze pagina.
The Nuclear Security Summit (NSS) will be hosted in The Hague on 24 and 25 March 2014. The Nuclear Security Summit 2014 is a world summit, aimed at preventing nuclear terrorism around the globe. As a result, the following airspaces in the Amsterdam FIR will be closed or restricted from 23 March up to and including 26 March, 2014: Identification, name and lateral limits Upper limit Lower limit Remarks (time of activity, type of restriction, nature of hazard, risk of interception) 1 2 3 Prohibited area NSS Den Haag 9 Circle, radius 9 NM, centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E. TBD IFR traffic prohibited. VFR traffic prohibited. Restricted area NSS Den Haag 50 Circle, radius 50 NM, centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E. FL 195 GND scheduled IFR traffic permitted. non-scheduled IFR traffic PPR (details TBD). all other traffic prohibited. Restricted area NSS Eindhoven 51°41'00.85"N 005°27'14.97"E; 51°38'21.78"N 005°47'56.40"E; 51°34'55.45"N 005°53'23.94"E; 51°22'28.75"N 005°54'29.87"E; 51°14'39.53"N 005°43'04.25"E; 51°12'58.65"N 005°35'02.61"E; along Dutch-Belgium border to 51°26'02.64"N 005°06'10.22"E; along anti-clockwise arc (radius 50 NM, centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E) to point of origin. TBD IFR traffic PPR (details TBD). VFR traffic prohibited.