woensdag 23 november 2011

Douane gedoe met de N2024

Vandaag maar weer eens gebeld met de douane. Heb een formulier nodig om ongestoord Frankrijk in te kunnen gaan. Op Airwork las ik pas dat er ook in Nederland gecontroleerd wordt, dus ik moet het echt gaan regelen. Problemen zoals ik op Calais had wil ik gewoon niet nog eens hebben.

Dit formulier geeft aan dat de BTW van het toestel is betaald en ik hem dus niet nog eens moet invoeren.

Heb enkele maanden terug al contact met ze opgenomen, maar helaas werkt dat niet zo snel. Mijn toestel is vroeger Belgisch geweest (OO-GAP) en daar is de Cessna de EU ingevoerd. Alhier is er een N-reg op geplakt, maar dat heeft niets met de fiscus te maken. Door de vorige eigenaar is het toestel aan mij (incl. B.T.W.) verkocht, die faktuur heb ik gelukkig bewaard en ook doorgestuurd naar de douane.

Vandaag dus weer gebeld (denk voor de 7e keer), de meneer die er over gaat heeft het nu overgedragen aan iemand anders. De naam van die andere man/vrouw mag ik niet hebben. Ze bellen me nog terug.


De laatste keer dat ik in Frankrijk was had ik trouwens geen last van de douane. Bovenstaande foto maakte ik in Chalon onderweg naar Milaan.