Vandaag maar weer gebeld met de douane. Ik heb verschillende mensen gesproken en nog maar eens uitgebreid m`n verhaal gedaan. Ik kom er dus niet uit met ze, het vliegtuig is in Belgiƫ ingevoerd (als OO-GAP, vandaar onderstaande foto waar te zien is hoe m`n kistje er vroeger uit zag). Het probleem ligt daar volgens de Nederlandse douane. Het komt er dus op neer dat de N2024 opnieuw ingevoerd moet gaan worden nu. Ben eerst maar eens de vorige eigenaren op gaan bellen of die niet wat kunnen vinden over de BTW.
De meneer waar ik het toestel van heb gekocht heeft geen papieren meer van de N2024. Op zijn faktuur naar mij toe staat wel "inclusief BTW" trouwens. Maar voor de douane is dit niet voldoende. Ik moet dus nog verder terug graven helaas.
Heb daarom gebeld met de meneer die mijn kist Amerikaans gemaakt heeft (William van Steenoven). William vertelde me dat de Belgische inschrijvingspapieren voldoende moeten zijn als bewijs dat er ooit BTW is betaald. Ik ga dus voortaan naast de aankoopnota ook een kopie van die papieren meenemen als ik ga vliegen. Mocht ik weer aangehouden worden dan moet dit voldoende zijn. De IM4 formulieren zijn enkel nodig voor toestellen die van buiten de EU zijn ingevoerd en dat is bij mij niet van toepassing.
Vorige items over dit onderwerp:
Gedoe met douane 1
Aangehouden in Frankrijk