donderdag 23 december 2021

NightVFR vliegen met de Cessna

Gisteren was het echt zo`n mooie winterdag hier in Zeeland. Geen wolken en zelfs geen wind.

Wel heel koud, maar daar kun je jezelf natuurlijk tegen kleden.

De Beechcraft Bonanza op onderstaande foto had "in zijn blootje" buiten geslapen. Vond ik eigenlijk wel een beetje zonde, maar hier op Zeeland hebben we nou eenmaal hangar ruimte tekort.
















Het weer was dus ideaal om NightVFR te gaan vliegen. Ik heb dus na mijn werk nog even een Cessna (PH-SEL) rondje gedaan. Dit toestel staat te huur bij Sandair op Rotterdam.

De PH-SEL is net zoals mijn eigen vliegtuig een Cessna 172. Ik vind dat zelf een fijn toestel om te vliegen. Als je `s nachts vliegt wil je eigenlijk niet ook nog `s heel erg moeten wennen aan een "nieuw" vliegtuig.
















Omdat ik ook lid van de Vliegclub op Rotterdam ben had ik ook een Robin van de Vliegclub kunnen huren daar. Maar zoals gezegd, dat is voor mij een "nieuw" vliegtuig. Ik voel me nou eenmaal wat meer senang nu in de Cessna.

Onderweg gisteren had ik nog een flinke kerstboom gespot.

In IJsselstein staat op dit moment de grootste kerstboom, dus even een rondje omheen gevlogen.
















Tenslotte nog heel even over mijn eigen vliegtuig. De PH-ABM staat voorlopig nog bij Vliegwerk Holland. Floris is zo goed als klaar nu. Aankomende week hopen ze nog aan de avionica te werken en dan na oud-en-nieuw gaat de Cessna dan echt de spuitcabine in!