woensdag 28 oktober 2020

PH-ABM bij vliegwerk II

Op dit moment staat de PH-ABM nog steeds bij Vliegwerk Holland. Jesse is nu begonnen met het panel. De oude kunstmatige horizon en het directional gyro zijn er uit gehaald. Ze bleken in het verleden verkeerd gemonteerd te zijn en zijn daarom kapot gegaan. De gyro wordt gerepareerd, de horizon wordt vervangen door de Garmin G5.



Ook gaat Jesse nog het lek repareren bij de pitotbuis (de buis wordt vervangen). Er zat nog een ongebruikt gat in het panel van de Cessna. Hier gaat Jesse de Monroy trafficwatch (komt nog uit de N2024) monteren. Is wel mooi vind ik als het niet bovenop het panel ligt maar er in is geïntegreerd.



Jesse had nog voorgesteld om de gyro niet te repareren en gelijk te vervangen door een andere G5 met daarin de gyro. Zou leuk zijn als ik mijn Cessna IFR wil maken (dan zit de glideslope in die andere G5). Maar voor nu vind ik dat te begrotelijk. Wellicht dat ik er op een later moment anders over denk.

Het schijnt dat de reparatie van de gyro wel redelijk vlot gaat (paar dagen). Toch reken ik er op dat de ABM nog wel eventjes bij Vliegwerk staat. Het weer is nou niet bepaald zo mooi, dus geen probleem.

Tenslotte voor wie `t leuk vindt. Hier onder een video van mijn werk waar ook de ABM in voorkomt.