dinsdag 28 mei 2013

Stearman`s op Midden Zeeland

Gisteren nog even wezen vliegen en de Cessna weer afgetankt weggezet. Ik wil binnenkort namelijk met een klant naar Headcorn in Engeland en `s morgens vroeg vertrekken. Het is dan wel handig als ik dan niet eerst moet tanken. Op het veld kwam ik nog twee leuke kistjes tegen die onderweg terug naar Headcorn waren.
Deze Stearman`s vlogen in formatie terug naar Engeland. De foto`s zijn maar met m`n telefoon gemaakt toen ik m`n runup aan het doen was. Betere foto`s van deze Stearman`s staan hier.
M`n passagier maakte tijdens de start nog onderstaande foto van de Stearmans. Zodra ik los was vertrokken ook de Stearmans richting Engeland. Volgens mij hadden ze nog zo`n rookpotje aangezet want zelfs vanuit de lucht zag je een enorme rookpluim over de baan hangen (foto helemaal onder).
Gisteren en vandaag ook nog even contact gehad met het Kiwa. Van het Kiwa gaan ze nu het CBR een verzoek sturen zodat ik binnenkort examen Airlaw en Human factors kan doen (nodig om een Europees brevet te krijgen). Gistermorgen helaas ook nog een vliegtuig gecrasht hier op Midden Zeeland. Nassim de Jong doet hier uitgebreid verslag.