donderdag 16 mei 2013

N2024 op Antwerpen

Onlangs heb ik bij het Kiwa register m`n aanvraag ingediend voor het nieuwe EASA brevet. Ik kreeg vanmorgen bericht dat de aanvraag ontvangen was en dat ze nog wat tijd nodig hebben voordat ze kunnen reageren. Ik denk volgende week wel antwoord te krijgen over hoe nu verder. Ik heb ze m`n ingescande brevet en kopietjes van laatste pagina`s logboek toegestuurd. Ik neem aan dat dit wel voldoende moet zijn.
Dan nog even wat anders. In een vorig leven heette m`n Cessna de OO-GAP (zie foto hierboven) en vloog toen vanaf Antwerpen (EBAW). De motor van m`n Cessna komt dan weer van een andere Belgische Cessna 150, dit was de OO-CLO. Op een gegeven moment is de OO-GAP op Antwerpen helemaal gereviseerd en kreeg toen ook z`n Amerikaanse registratie N2024. Hieronder een foto zoals de Cessna er toen uit zag (1997 staat er bij, dus is toch wel even terug in de tijd).
Vervolgens is de kist opnieuw gespoten (is vóór mijn tijd gebeurd), ik weet niet precies wanneer dat is gebeurd om eerlijk te zijn. Ik heb de N2024 zelf pas sinds 2003 dus de lak zit er toch ook al best een poosje op. Omdat m`n kistje altijd binnen staat blijft de lak er ook mooi uit zien natuurlijk.
Ik vlieg persoonlijk trouwens niet zo heel vaak op Antwerpen. Binnenkort hoop ik er weer eens een keer heen te gaan. Ik hoop dan iemand op te halen die per Fokker 50 komt vanuit Londen City Airport. Het moet natuurlijk wel vliegbaar VFR weer zijn, anders ga ik toch maar met de Saab. Qua tijd maakt het niet extreem veel uit of je met de auto of met het vliegtuig naar Antwerpen gaat. Je bent er (vanaf Midden Zeeland) met zo`n 30 minuten vliegen. Met de auto doe je daar zo`n 20 minuten langer over (als je geen file hebt natuurlijk).