dinsdag 24 oktober 2023

Vliegen met Lea

De afgelopen tijd ben ik een paar keer "vreemd gegaan" 🙄. Heb met Nassim gevlogen in zijn Grumman en met John in zijn Socata.

Omdat ik zelf vind dat je minstens om de week moet vliegen met je vliegtuig ben ik gisteren met m`n grootste fan een rondje gaan doen. De Cessna stond immers al een paar weken stil. Zeker met dit koude weer wil je dat niet hebben.

Je wilt immers geen roestvorming hebben in je motor. Daarom is het goed als de motor regelmatig warm wordt. Dus zo`n 40 minuten vliegen minimaal.

Bij een korter vluchtje wordt de motor niet echt heet, vocht heeft dan niet de kans om te verdampen.


























Zo`n rondje rond de kerk is dan niet zo`n groot avontuur, maar daar heb je YouTube voor tegenwoordig 😃.

Hier onder een video die ik afgelopen weekeinde tegen kwam van een Duitser die regelmatig met z`n RV8 de plas over gaat.

Leuk voor sommige passagiers van mij die vliegen naar Engeland al eng vinden.