donderdag 2 juni 2022

Accijnsvrij tanken op Lydd

Vandaag ben ik met de PH-ABM naar Lydd geweest in Engeland. Met de N2024 heb ik heel vaak op Engeland gevlogen, maar dit was dus de eerste keer weer met de PH-ABM.

Het leuke van Lydd is dat je er accijnsvrij kunt tanken als je terug vliegt naar een bestemming buiten Engeland. Je verbruikt de AvGas immers buiten Engeland. De BTW moet je nog steeds wel betalen trouwens.

Een vliegtuig zoals ik heb is best dorstig, dus als je dan 1 Euro goedkoper tankt per liter is dat best interessant.

















Op Lydd heb ik een instrument approach gedaan (ze hebben een ILS). Ik had echter niet gezien op het kaartje dat er een offset op zit. Weer wat geleerd dus.

Het landingsgeld op Lydd is tenslotte ook zeer goedkoop (ik meen 5 pond). Lydd is net iets meer als 1 uur vliegen vanaf Midden Zeeland, dus best wel een aanrader als bestemming.