vrijdag 27 november 2015

Vliegen vanaf Belluno (LIDB)

Vroeger ging ik wel eens zelf vliegen vanaf Midden Zeeland naar Italië. Na wat VFR in IMC ervaringen toch maar besloten om voortaan maar met de auto te gaan. Toch vind ik vliegen in de bergen nog steeds heel leuk.


De afgelopen week was ik in Italië en heb daarom op Belluno (LIDB) een vliegtuig gehuurd bij de Aeroclub Belluno. Heel wat anders als het vliegveld in Amerika laatst. Belluno is eigenlijk zelfs nog wat kleiner als Midden Zeeland.


Het vliegveld heet naar Arturo Dell`Oro, een Italiaanse vlieger uit de eerste wereldoorlog.

Bij de Aeroclub van Belluno hebben ze verschillende vliegtuigen, waaronder een Cessna 172XP die ik mag gebruiken (de D-EBCB).


Het weer was in elk geval VFR, dus we konden gaan vliegen. Maar uh. Het vliegtuig is niet verzekerd als er geen clublid bij is. Het was te kort dag om clublid te worden, dus een clublid bereid gevonden om mee te vliegen. Voor de volgende keer zou het opgelost worden met een tijdelijk lidmaatschap of iets van dien aard (lid worden van de club is 800 Euro, dus dat doe je ook niet voor 1 rondje vliegen).

Hoe dan ook, hier onder de video van de heenvlucht naar Trento (LIDT). Een ander vliegveld in de Dolomieten. Volgende keer hoop ik de video van de terugvlucht te uploaden. M`n collega Robbert heeft het camerawerk gedaan (hij zat achterin). Robbert was trouwens ook mee geweest naar de VS afgelopen zomer.