zaterdag 28 november 2015

Terugvliegen naar Belluno vanaf Trento

Zoals ik gisteren al had geschreven, we waren met de Cessna van de Aeroclub Belluno naar Trento gevlogen (LIDT). Trento is met de auto best ver weg (1 uur en 40 minuten), maar met het vliegtuig doe je daar ongeveer 1 uur minder over.


Op het vliegveld van Trento heb je een luchtvaartmuseum. Dit is het museum van Gianni Caproni. Dit museum was helaas gesloten toen wij er waren. We moeten dus echt nog een keertje terug naar Trento :).


Anyway. Nadat we de landing hebben betaald zijn we dus weer snel terug gegaan naar Belluno. De bedoeling was om eerst nog naar Bolzano te vliegen, maar m`n geleende headset was stuk (1 kant was afgebroken).


Ik heb dus besloten om maar gelijk terug naar Belluno te gaan, het gaf teveel herrie gewoon.

Bij m`n trip naar de VS had ik m`n eigen headset mee, maar die was tijdens de trip beschadigd. Inmiddels hersteld, maar ik dacht dus beter een headset te kunnen lenen bij het vliegtuig. Maar dat is dus ook niet alles. Volgende keer dus toch gewoon weer m`n eigen headset mee.


De terugvlucht ging heel voorspoedig. Nog geen 40 minuten en de Cessna was weer terug op Belluno.


In Italiƫ gaat alles heel officieel, zelfs stempels van de Aeroclub Belluno in `m logboek :). Het was voor mij alleen jammer c.q. lastig dat ook de checklist van het vliegtuig in het Italiaans was. Gelukkig had ik een local bij (ook handig voor de RT).


Voor wie `t leuk vindt. Hier onder de video die Robbert heeft gemaakt.