zondag 26 juni 2005

Vliegveld Midden Zeeland op oude foto`s.

Als klein ventje liep ik al rond op Midden Zeeland, verschillende mensen lieten me daar toen vliegen zoals Ids Leemans met zijn Cessna 150 Aerobat (de PH-VBI). Later toen ik "oud" genoeg was om vliegles te nemen ben ik daarom ook gaan lessen op de PH-VBI. Toen ik zover was dat ik een vliegtuig kon betalen was de PH-VBI er niet meer (verkocht naar Spanje) en heb ik met de N2024 andere Cessna 150 gekocht (geen Aerobat maar een gewone Commuter).


Ook Carlo Englebert (van Flexair) ging met mij vliegen, maar om nou ook een Dornier 228 te kopen gaat natuurlijk nogal ver :).


Flexair vloog toen regelmatig tussen Midden Zeeland en het toen gloednieuwe London City Airport. Hiervoor gebruikten ze bovenstaande Dornier 228.

Meer foto`s van Midden Zeeland van vroeger heb ik op deze pagina gezet.


Carlo is de man die onder de prop staat (links), z`n secretaresse Immy staat rechts van `m. Immy`s broer is een van de eerdere eigenaren van mijn N2024. Hij (William) heeft o.a. m`n kleppendekseltjes nog `s een kleurtje gegeven (ze zijn nog steeds groen).

Ben Jacobs (hij werkte toen bij BASE) was ook de beroerdste niet. Als jochie van 12 ben ik voor tien gulden (!) heen-en-weer gegaan van Rotterdam naar Groningen (Eelde). Wel een leuke om met de N2024 nog eens overnieuw te doen, al zal ik met € 4,54 niet ver komen.