zaterdag 25 februari 2023

Weer naar Seppe met de PH-ABM

Vorige week met de PH-ABM naar Hilversum geweest, dus deze week weer `s een ander veldje aangedaan met de Cessna.

Deze keer ben ik samen met Collin naar Seppe (EHSE) gevlogen. Ik was eigenlijk van plan om naar Frankrijk (le Touquet Paris Plage) te vliegen maar het weer was wat marginaal. Dus daarom (net als vorige week) liever een vluchtje wat dichterbij om te voorkomen dat ik op Frankrijk vast kom te staan (als je niet meer terug kan vliegen omdat het vliegveld IFR is).







Het is trouwens een poos geleden dat ik naar Frankrijk ben gevlogen. Met de N2024 ben ik er een paar keer geweest. Bijvoorbeeld Calais en een keer Chalon onderweg naar Milaan.

Mijn Frans is niet zo goed dat ik mezelf goed verstaanbaar kan maken op de radio. Vandaar dat ik wel van te voren een Engels opgesteld mailtje naar Le Touquet heb gestuurd om te vragen of ik überhaupt wel langs kan komen als ik alleen Engels praat over de radio. Ik kreeg onderstaande reactie dus ik hoop binnenkort weer een poging te wagen.

The tower is closing between 1230 to 1330 UTC so the landing is in auto-information but if you land before or after you can speak in English