woensdag 27 oktober 2021

Vliegen met de PH-HLE

Daarnet ben ik een half uurtje met de PH-HLE wezen vliegen. Dit is een Cessna 152 van Cessair hier op Midden Zeeland.

Het kleinere broertje dus van de PH-HLI waar ik onlangs mee heb gevlogen.

De PH-HLE lijkt heel erg op mijn vorige vliegtuig (de N2024). Is wel leuk dus om af-en-toe mee te vliegen nu de PH-ABM de komende tijd uit de roulatie is.























Over de PH-ABM gesproken. De Cessna is nu afgeplakt en de roeren zijn er van af gehaald.























Vanavond willen ze hem kaal maken met afbijt.

Ik zag hier en daar nog rode verf. Wellicht is de ABM vroeger ook rood geweest?























Als de Cessna helemaal kaal is straks kan ik pas echt zien hoe het aluminium er aan toe is.

Wat ik wel gezien heb is dat de kwaliteit van het aluminium wat ze op de ABM gebruikt hebben wel van een hogere kwaliteit is als wat bij de N2024 is toegepast.

Ik denk dat ze in de vroegere bouwjaren bij Cessna een betere (duurdere) kwaliteit aluminium gebruikten.