maandag 19 augustus 2019

Vliegen met Frank

Best rustig op m`n blogje. Lijkt net of ik niet meer vlieg. Dat is gelukkig niet waar hoor, maar veel "rondjes rond de kerk". Vaak gewoon een rondje Zeeland met een relatie of klant. Geen Engeland tochtjes bijvoorbeeld en dat vind ik wel jammer.

Anyway, hier onder een video van zo`n rondje rond de kerk. Een paar rondjes zelfs; mijn ex-collega Frank is mee wezen vliegen met zijn twee zoons.



M`n kleine Cessna 150 heeft slechts twee zitplaatsen. Ik kan maar 1 passagier per keer meenemen dus (er zit immers geen afstandsbediening op het vliegtuig). Ik heb geen hekel aan vliegen dus voor mij is het prima om verschillende keren achter elkaar te vliegen. Voor het vliegveldrestaurant ook goed want daar laat ik in de regel m`n mensen even wachten.

O ja. Als je op Midden Zeeland vliegt; houd er dan rekening mee dat de para`s soms op het veld zelf landen. In de video zie je dat tijdens mijn take-off zo`n para tegelijk aan het landen is. Volgende keer wacht ik toch maar even totdat ik zeker weet dat ze allemaal aan de grond staan...