maandag 7 september 2015

Beaver watervliegtuig boven Westkapelle

Vandaag ben ik met de PH-ADE wezen vliegen van Zeeland Air. Dit is een Cessna 172, dus net ietsje groter als m`n eigen Cessna 150. Als ik meer mensen mee moet nemen is het toch net even wat handiger.


De laatste tijd toch al wat vaker C172 gevlogen (in Zuid Afrika en VS).

Onderweg kwam ik nog een Noors geregistreerd Beaver watervliegtuig tegen (LN-NCC). Voluit een De Haviland Canada DHC-2 Beaver Mk1. Dus heel even ernaast gevlogen om wat foto`s te maken.


Het zijn maar telefoonfoto`s, maar toch leek het me wel leuk om ze even te delen. Op Oostend Approach vroegen ze op de radio al of de Beaver formatie vloog met de PH-ADE. Wel een voordeel dat er meerdere radio`s in de ADE zitten want met m`n eigen kist had ik dat dus niet gehoord.


Volgende week hoop ik weer met de PH-ADE op pad te gaan. Ik vind het wel een fijn toestel. Net als mijn eigen vliegtuig, lekker ouderwets met klokken en niet met fancy schermen.

Naast de PH-ADE heeft Peter van Zeeland Air overigens ook een twin. Dit is onderstaande Italiaanse Partenavia P68C Victor. De kist gaat niet echt hard voor een twin (130 knopen) maar kan wel goedkoop veel mensen meenemen.