vrijdag 4 juli 2014

Vleugel PH-HLR verbrand

Onderstaand bericht kreeg ik van de Aero Club. Het gaat over de Robin DR400 Ecoflyer (diesel) PH-HLR van Cessair.

Beste vliegers,

Vrijdagmiddag 4 juli om 12:15 uur heeft de linkervleugel van de HLR brand gevat.
Dit is gebeurd op de parkeerplaats van Vliegclub Rotterdam.
De juiste oorzaak word door de onderzoeksraad onderzocht en ik heb daar nog geen mededelingen over gehad.
Er zaten op het moment van de brand geen mensen aan boord, en door onmiddellijk ingrijpen van de brandweer is de schade beperkt gebleven, als je dit tenminste beperkt kan noemen. Het ziet er in ieder geval naar uit dat er een gehele nieuwe vleugel onder moet. Over andere schade ben ik nog niet geïnformeerd. In ieder geval zal de HLR dit jaar uit de roulatie zijn. Om dit gat op te vullen zal naar een oplossing worden gezocht.
Zodra ik meer nieuws heb zal ik dit melden.

Enno



Bij het berichtje zaten ook bijgaande foto`s. Ziet er best heftig uit inderdaad.