maandag 6 augustus 2012

Vliegen met de N2024

Vandaag toch even naar het vliegveld geweest. Ik had in verband met vakantie in Engeland een paar weken niet gevlogen en voor het toestel is het beter als de motor regelmatig draait. Al is het maar een half uurtje, de motor is dan net even goed warm geweest. Korter vliegen als een half uur is niet verstandig vind ik. Vocht verdampt dan niet helemaal en hier krijg je roest van in de motor. Echt vliegweer was het niet toen ik naar het vliegveld reed (regen kwam echt met bakken naar beneden). Ik kon trouwens toch niet direct weg want er stonden nog 3 helicopters op beter vliegweer te wachten voor m`n hangar (in verband met opnames voor de Eneco tour). Zodra de drie Belgische helicopters weg waren eerst maar de Cessna afgetankt en een koffie gedronken in het restaurant totdat het weer beter werd. Het weer werd inderdaad al snel stukken beter, zodoende kon ik nog even de lucht in. Even een video gemaakt (hieronder staat `t ie) van de wolken onderweg.