maandag 7 mei 2012

M`n Cessna is weer bijna klaar

Vandaag zouden we eigenlijk naar Engeland gaan. Goed vliegweer, dus erg jammer dat het niet door kon gaan. Zowel Effie haar kist (de N90VK) als de mijne zitten nu al een paar weken in onderhoud (wachten op onderdelen). De planning was om vandaag te gaan proefvliegen maar helaas moet ik nog even wachten. Dennis (van Transal) had afgelopen vrijdag al gebeld dat de kist nog steeds niet klaar was.
Zelf ben ik daarnet toch even naar Transal geweest om te kijken hoe het er voor staat met N2024. De nieuwe uitlaat is nu gemonteerd (zie bovenstaande foto) en motorisch is de kist nu klaar.
Het hele cockpit panel ligt er nu echter uit omdat de kunstmatige horizon er uit moest. Ik had gevraagd of Dennis hem wilde testen op de testbank omdat de horizon zo raar deed. Helaas pindakaas, maar de horizon is dus echt stuk. Inmiddels heeft Dennis dus een nieuwe voor me besteld in Amerika.
Het wachten is nu dus nog op de nieuwe kunstmatige horizon, waarschijnlijk komt deze donderdag as. binnen. Hopen dat het dan volgende week maandag opnieuw mooi weer is zodat ik kan gaan proefvliegen.
Omdat de ene oldtimer (de N2024 is van 1973) nog niet klaar was, heb ik de andere oldtimer (de Saab 95 is van 1975) maar uit de hangar gehaald vandaag.