woensdag 1 maart 2023

PH-NSC in brand

Als ik NightVFR vlieg doe ik dat niet met de PH-ABM maar huur ik wat op Rotterdam. Zoals de Robin PH-NSC.

Dit is een prachtig uitgeruste Robin DR400 ecoflyer. Ideaal voor het vliegen in het donker alleen helaas nu even niet.







Wel jammer hoor. Gisteren is de NSC op Rotterdam in brand gevlogen. Men zegt dat dit kwam omdat de remmen waren vastgelopen.

Klinkt heel heftig, maar de meneer die in de NSC zat is gewoon uitgestapt hoor.

Mijn PH-ABM is gemaakt van aluminium en dus best zwaar (mijn vliegtuig gebruikt dus relatief veel brandstof). Zo`n lichtgewicht Robin is gemaakt van hout wat dan met doek is bekleed.

Zoiets vliegt dus wel makkelijker in brand (is paar jaar terug met de PH-HLR op Rotterdam ook gebeurd).

Op Roterdam was er al een groot gebrek aan vliegtuigen in de verhuur. Dat gebrek wordt er hier dus alleem maar erger van.