zaterdag 30 april 2022

Bose A20 headset

Bij het laatste onderhoud van de PH-ABM heeft Jesse de intercom vervangen. Ik had namelijk nogal eens dat ik mijn passagier niet goed kon horen praten. Nadat het onderhoud was afgerond bleef het probleem echter bestaan.

Robbert had daarna de David Clark headset voor me gecheckt. Helaas is nu toch de headset stuk. Op advies van Rob Hol (vliegende klant) dus een nieuwe headset gekocht; een Bose A20 met BlueTooth. Nou dat had ik veel eerder moeten doen!

















Vandaag kwam de nieuwe headset binnen en ik ben uiteraard gaan testvliegen. Even naar Oostende geweest terwijl ik lekker Spotify kon streamen onderweg.

Als je praat tegen je passagier of ATC gaat de muziek automatisch naar achtergrond. Je kunt er dus prima mee vliegen en muziek luisteren tegelijk.

De waarschuwingen van Skydemon geeft de Bose headset ook prima door, dus echt wel handig die BlueTooth functie.

De headset drukt tenslotte veel meer motorgeluid weg als mijn David Clark deed (en dat was al een actieve headset). Kortom; ik ben er blij mee!

















Op Oostende heb ik nog even de ILS kunnen proberen. Vervolgens nog wat oesters gehaald op het restaurant daar samen met mijn passagier. Is wel een leuk restaurant eigenlijk.

















Volgens de meneer waar we mee moesten afrekenen gaat vliegen op Oostende binnenkort nóg interessanter worden. Ze gaan de passagiers-toeslag niet meer rekenen. Dus een vast bedrag per vliegtuig ongeacht hoeveel personen er aan boord zijn.