donderdag 21 maart 2013

Weer current als vlieger

Sinds gisteren heeft de N2024 weer een annual. De inspector is nog even op de zaak langs geweest om een en ander door te nemen en vandaag wilde ik toch maar gaan vliegen dan. Had namelijk al een paar maanden niet gevlogen omdat de annual was verlopen. Omdat ik een Amerikaans vliegbrevet heb moet ik dan eerst 3 starts en 3 landingen alleen maken voordat ik passagiers mag meenemen. Enfin, passagiers meenemen ging toch al niet bleek toen ik op het veld kwam. De kist stond nog bij Transal en er zat alleen op de passagierskant een stoel in. Ze moesten nog lassen aan mijn stoel.
Toch maar de kist naar buiten getrokken en even m`n 3 starts en 3 landingen gemaakt, maar nu vanaf rechts gevlogen. Is ook wel eens leuk om te doen omdat ik toch altijd links zit. Kistje daarna weer gewassen en bij Transal terug gebracht. Dennis is gelijk gaan lassen aan mijn stoel, ik verwacht heel binnenkort dus weer met passagiers weg te kunnen.
Gelukkig werd er vandaag ook door andere mensen gevlogen op Midden Zeeland. Kees Marijs zette er weer een paar op de foto. Deze foto`s zijn hier terug te vinden.