donderdag 27 december 2012

"Nieuwe" Cessna gestationeerd op Midden Zeeland

Sinds kort staat op Midden Zeeland de N22VF gestationeerd, een 6-persoons Cessna 210 uit 1978 (vijf jaar jonger als mijn N2024 dus). De eigenaar van deze Cessna had al een andere Cessna, maar die was niet geschikt voor heel lange trips. De eigenaar wilt er mee naar Zuid Afrika gaan vliegen en dan is het wel fijn als de Cessna een beetje vooruit komt. Kees Marijs zette de Cessna op de foto.
M`n eigen kist is over een paar dagen niet meer current. De annual is namelijk niet gedaan. In februari komt de inspector weer en tussendoor gaat de Cessna nog even naar Transal voor een beurt. Het vliegveld is nu toch gesloten (baan te drassig), dus geen probleem als ik er even niet mee mag vliegen. Waar je ook tegen aan loopt (ik dan) is dat het zo vroeg donker is nu. In Januari moet ik bijvoorbeeld naar een beurs in Keulen. Stel dat ik met het vliegtuig zou gaan dan kan ik niet meer landen `s avonds omdat het vliegveld dan al dicht is. Dus op dit moment is een auto gewoon net even wat handiger.