woensdag 21 maart 2012

Met de N2024 naar Antwerpen / douane bezoek

Vanmiddag ben ik samen met een klant (Wim) naar Antwerpen gevlogen (EBAW). Ik moest er nog wat ophalen en Wim vond het wel leuk om mee te gaan. Het was al een paar jaar geleden dat ik op Antwerpen was, in 2005 was ik er voor het laatst.


Op Antwerpen zag ik bovenstaande Harvard staan, hij krijgt hier starthulp omdat z`n accu net een beetje te leeg was om zelfstandig te starten. Had ik eerst ook wel `s maar door de druppellader ben ik daar gelukkig van af.


Ook de PH-VDF vloog, de mooie Mustang van Jan Willem "VDF" die ik ook al `s op Zoersel tegen was gekomen.


Op Antwerpen zijn we en-passant bij William van Steenoven in z`n prachtige hangar wezen kijken. William heeft vroeger mijn kist in bezit gehad, dus we hebben wel eens contact met elkaar over hoe het met haar gaat (N2024 dus). Naast prachtige heli`s stond er ook onderstaande King Air in William zijn hangar. Wat me opviel in de hangar van William is dat de kisten allemaal zo schoon waren (met name van onderen). Nergens een druppel olie. Echt heel nice & clean.


Weer terug op Midden Zeeland kreeg ik visite van de douane. De meneren gaven aan dat ze op dit moment speciaal op zoek zijn naar Amerikaans geregistreerde vliegtuigen om te controleren of de invoerrechten betaald zijn. Ik heb uitgelegd dat m`n toestel oorspronkelijk de OO-GAP is en dat de Cessna helemaal niet ingevoerd hoefde te worden omdat hij al in Europa was toen er een N-reg op gezet werd. Affijn, daar kon de meneer weinig mee. Toen heb ik hem het formulier laten zien wat ik laatst gekregen heb, dat was perfect vertelde hij. Het is Engels en er staan stempels en dergelijke op.


Hierboven Wim op de foto bij een andere kist op Midden Zeeland. Een Limburger die ook zo`n mooie registratie als mij wilde hebben :).