maandag 15 augustus 2011

Engeland vlucht in de herkansing.

Afgelopen zaterdag zouden we naar Engeland vliegen, helaas ging dit niet door omdat het weer tegen zat. Vandaag is het prachtig weer, ik had een klant van me beloofd dat hij nog mee mocht gaan dus zijn we het nog maar eens gaan proberen...


`s Morgens om 9.35 locale tijd zijn we vertrokken vanuit Arnemuiden en om 10.15 locale tijd waren we in Engeland. We hadden er 1 uur en 40 minuten over gevlogen (incl. starten/landen etc), maar door het tijdsverschil van 1 uur lijkt het natuurlijk 40 minuten korter. Het zicht was echt fenomenaal, bij Breskens konden we Dover al zien liggen. Helaas was er op Headcorn weinig meer te zien van de Military Vehicles (i.v.m. de show waar we afgelopen zaterdag heen zouden gaan), wel een paar vintage aircraft gespot maar dat doe je eigenlijk altijd wel als je op Headcorn bent. We zijn daarom maar naar het dorp Tenterden gegaan om te eten en boodschappen te doen.


Bovenstaande foto is genomen boven Kent, zoals te zien is was het weer vandaag echt schitterend.


Gelukkig hebben we nog een "Vintage Aircraft" gespot op Headcorn...


Normaal gesproken vlieg ik altijd direct vanaf Vlissingen naar Dover, maar op de terugweg ben ik deze keer eens langs de Belgische kust terug gevlogen. Is om eerlijk te zijn wel wat leuker voor de passagiers. Omdat ik meewind had op de terugweg had ik er tien minuten korter over gevlogen terwijl het toch iets omvliegen is. Meer foto`s staan trouwens onderaan deze pagina.



Hierboven de video die gemaakt is, op `t laatst staat trouwens m`n andere oldtimer er ook op.