donderdag 24 februari 2022

Vliegen met de Cessna 172

Onlangs heb ik een mooie Snaidero Vision keuken verkocht aan de klant van mijn project 1049. Deze klant was gisteren hier in de showroom. Mooi weer dus we zijn nog even samen wezen vliegen. Deze keer met de Cessna 172 PH-HLI van Cessair (mijn eigen vliegtuig is helaas nog steeds niet klaar).






















Het was schitterend vliegweer, dus daarna `s avonds nog de PH-SEL gepakt om vanaf Rotterdam te gaan vliegen. De PH-SEL is eveneens een Cessna 172, deze wordt verhuurd door SandAir op Rotterdam. Ik huur dit toestel wel vaker.






















Deze keer had ik geen klant mee maar een andere vlieger (Pieter) die voor mij de foto`s en video zou maken (bedankt!).

Zodoende kon ik me meer concentreren op het vliegen zelf.






















Ik heb mijn best gedaan om écht NightVFR te vliegen. Dus met enkel naar buiten kijken proberen Midden Zeeland te vinden. Daarna ook mijn eigen huis opgezocht vanuit de lucht.

De Garmin D2 (horloge) hield mijn track wel bij. Je kunt zien dat ik op de heenweg wel wat heb moeten zoeken.

Maar op de terugweg was het heel makkelijk. Toen ik boven de boulevard in Vlissingen vloog zag je duidelijk de lichtjes van de 2e maasvlakte. Dus in 1 keer recht naar toe gevlogen.






















Uiteraard gewoon weer op Rotterdam geland, maar blijkbaar was de batterij van mijn horloge leeg waar mijn track ophoudt.

Zo`n horloge is eigenlijk niet bepaald een tip. Ik dacht dat het handig was als je tijdens het vliegen het weer in de gaten kunt houden op Rotterdam. Maar dat lukt dus niet zo makkelijk. Je moet teveel turen naar piepkleine lettertjes. Overdag kan ik makkelijk het scherm aflezen, maar `s nachts dus niet. Skydemon is dan gewoon veel handiger/duidelijker.