zaterdag 26 februari 2022

Foto`s nachtvliegen

Zoals ik van de week al schreef op het blog; ik had een fotograaf mee toen ik `s avonds ging vliegen. Pieter heeft met zijn camera verschillende foto`s gemaakt waar ik er hier onder een aantal van deel.






















De Maasvlakte is uiteraard heel goed verlicht, dus wel makkelijk voor de foto`s (en uiteraard ook om te navigeren).






















Mijn woonplaats Arnemuiden (hier onder) is wat lastiger om te vinden vanuit de lucht. Maar de Doeleweg is verlicht. Ook zie je dat er verlichting staat op het viaduct. Je herkent ook de donkere vorm van het Singeltje (parkje).



















Het vliegveld op Arnemuiden is onverlicht. Dus was wel wat lastiger te vinden. Maar gelukkig is het Fletcher hotel aan het Veerse Meer goed verlicht. Als je dat vindt dan vind je makkelijk ook het vliegveld hier vanuit de lucht. Een aantal hangars (met name Vliegwerk Holland) zijn verlicht, dus zo vind je het veld wel. De baan is uiteraard onverlicht (er wordt op Midden Zeeland immers `s nachts niet gevlogen).






















Op Rotterdam kun je uiteraard wel buiten daglichtperiode vliegen. Daar hebben ze daarom ook baanverlichting.






















Ik probeer binnenkort een nieuwe YouTube video te maken met wat materiaal ook van het nachtvliegen.