donderdag 3 februari 2022

Belettering PH-ABM

Vrijwel dagelijks ga ik even langs bij de PH-ABM om te kijken hoe het vliegtuig er bij staat. Omdat het vliegtuig niet in een bestaand kleurenschema wordt gespoten moet ik het natuurlijk zelf een beetje bedenken.

Vandaar dat er toch dingen aangepast worden op het laatste moment. Gelukkig doen ze daar bij Vliegwerk niet moeilijk over. Sommige mensen laten (uit prijsoverweging) hun vliegtuig spuiten in het voormalige oostblok. Maar dan is het natuurlijk lastig om dagelijks even aan te wippen.

























Hoe dan ook. De spinner had ik zelf bedacht in goudkleur. Maar bij nader inzien vind ik rood toch het beste. Bij de letters PH-ABM op de zijkant echter vind ik het gouden randje juist wel beter. Vandaag dus met Roel besproken om zo`n randje toe te voegen bij de letters op de zijkant van de Cessna. Dit wordt dus het zelfde als de streep die er nu al op zit.

























De spuiter is op dit moment met vakantie. Maar als hij terug is gaat hij dit dus uitvoeren (gelijk met het polijsten en opnieuw in blanke lak zetten van sommige stukken waar wat stof in de lak zit).