vrijdag 29 mei 2026

Snaidero Airlines

Ik heb al vaak klanten van mijn bedrijf mee gehad in het vliegtuig. Maar nog nooit dat er een klant daarna uit het vliegtuig springt.

Tot nu dan...



zaterdag 16 mei 2026

Tiger Moth op Midden Zeeland

Vandaag de ABM weer even uitgelaten. Het weer was toch weer even goed, dus even een rondje rond de kerk gedaan.

Toen ik aankwam op het veld zag ik een mooie Tiger Moth bij de pomp staan. Heb `m op de foto gezet.

Het was de F-AZNE, een DH82 die onderweg was van Frankrijk naar Duitsland. Hij was bij ons even gestopt om te tanken.
















De Tiger Moth is vanaf hier doorgevlogen naar Hoogeveen en is daar helaas over de kop geslagen. Heel jammer van zo`n mooi historisch vliegtuig. Ik hoop dat ze `m gaan herstellen.

Hoe dan ook. Ben nog even met de ABM weg geweest. Gewoon kort rondje over Zeeland om de motor even goed warm te laten worden.








Onderweg kwam ik de PH-HLI nog tegen. Eigenlijk hetzelfde vliegtuig (een Cessna 172) maar dan véél jonger (bouwjaar 2001) en met een zwaardere motor.

Sjaak heeft er nog een foto van gemaakt die ik hier onder met jullie deel. Het is door de voorruit genomen. Het is wat blurry maar wel leuk.








donderdag 14 mei 2026

Ken je die mop van SnaideroAirlines?

Ken je die mop al van de vlucht van Snaidero Airlines vandaag naar Engeland?

Die ging dus niet door😒.

Thuis was de Spitfire op. Dus ja, dan moet ik naar de Waitrose natuurlijk om Spitfire bier.

Nou, vandaag was het zo ver. Van te voren GAR en Gendec aangevraagd. Vliegplan ingediend en 2 slachtoffers gevonden die mee wilden naar Engeland.

Maar ja, het weer kun je niet aan vragen. Marginal VFR, lage cloudbase en ook nog wat CB`s. SnaideroAirlines is dus niet vertrokken...

Binnenkort de herkansing en voor nu zullen we het met Jupiler moeten doen.
















Heb dit soort vluchtjes al heel vaak gedaan. Het komt ook vaker voor dat ik het ofwel cancel danwel halfverwege terug moet vliegen.

Hier een paar linkjes van vorige keren:

2008

2010

dinsdag 12 mei 2026

#thankyouforflyingsnaideroairlines

Afgelopen zaterdag maakte ik een rondje rond de kerk met een relatie. Ik ben vertrokken vanaf Arnemuiden en ook daar weer geland maar gevlogen over Rotterdam. Een rondvlucht Rotterdam dus eigenlijk.

Hoewel ik geen rondvluchten uitvoer – ik ben privévlieger – neem ik relaties zo nu en dan mee.




Vanmorgen stuitte ik op een oude KLM-advertentie (vooroorlogs). Daarin bood KLM rondvluchten boven Rotterdam aan met een Fokker voor ƒ 4,– per persoon – omgerekend nog geen € 2. Nou tegenwoordig valt er weinig te vliegen voor vier gulden, want alleen voor een liter vliegtuigbenzine ben je tegenwoordig al meer kwijt. Mijn Cessna verbruikt al gauw zo’n 35 liter per uur.

Maar vanuit de Fokker van de KLM had je natuurlijk een prachtig uitzicht over de oude stad Rotterdam (immers vóór het bombardement). Het bombardement was trouwens 86 jaar geleden op 14 mei 1940.



Ik heb op YouTube een video gevonden met onder andere beelden van Rotterdam vanuit de Fokker. Heel leuk dat hier nog materiaal van is!




Je ziet wel een heel ander Rotterdam als wat wij afgelopen zaterdag zagen. Op de foto`s die ik vanuit de Cessna heb gemaakt zie je bijvoorbeeld de Euromast, de Markthal en de kubuswoningen.