zaterdag 19 maart 2022

Vliegen met de Straighttail Cessna

De rode Cessna is nu gelukkig klaar. Dus kan ik er nu eindelijk weer `s mee vliegen. Zodra ik een kans heb gebeurt dat dan ook.



















Vandaag heb ik geprobeerd om achteruit te vliegen met de Straighttail Cessna. Het waaide nog niet hard genoeg. Ik had een grondsnelheid van rond de 10 knopen.

De PH-ABM hangt dan wel zo goed als stil in de lucht, maar zakt dan natuurlijk wel. Hoogte vast houden terwijl je stilstaat lukt helaas niet 🥱.

Je kunt het dus niet eindeloos volhouden, op een gegeven moment moet je toch een klein beetje gas geven.



















In de lucht kwam ik Willy Rozendaal tegen die met de PH-HLR (een Robin van de VCR) onderweg was terug naar Rotterdam. Dus even afgesproken om naast elkaar te vliegen.



















De passagier van Willy heeft een foto van de rode Cessna gemaakt. Andersom deed mijn passagier dat natuurlijk ook van de PH-HLR.