donderdag 17 maart 2022

Vliegen met de rode PH-ABM

Zoals jullie weten is de PH-ABM weer klaar. De rode Cessna heeft inmiddels al verschillende keren gevlogen.



















Zo ben ik vandaag met Nassim de Jong wezen vliegen. We hebben getest of we de Cessna nou echt niet in de stall (overtrek) kunnen krijgen. Nou het is ons gelukt. Met de hoogste stand flaps, geen vermogen en volledig getrokken stick kregen we de Cessna uiteindelijk in een heel gemoedelijke overtrek (de vleugel viel niet weg).

We stonden op dat moment zo goed als stil trouwens (geen voorwaartse snelheid).



















Ook heb ik vandaag nog gevlogen met een klant (Martijn) die onlangs een Snaidero keuken bij me gekocht heeft.

Met een klant aan boord ga je natuurlijk geen overtrek doen, die wilt gewoon een rondje boven de boulevard vliegen. Dat heb ik dus ook gedaan.



















Al met al ben ik super content met de Cessna zoals hij nu is. Hij is niet langzamer gaan kruisen en toch kan ik langzamer vliegen als dat noodzakelijk is (wel handig bij de landing).

Ook ben ik blij met de alternator, ik krijg geen waarschuwingen meer dat ik stroom tekort kom (low voltage). En tenslotte is de nieuwe kleur ook wel echt naar mijn zin.