donderdag 10 maart 2022

Bezoekje Vliegwerk Holland

Vandaag weer `s bij Vliegwerk Holland om de thee geweest (bedankt Annik 😊). Er stonden wel 3 Saab Safir`s binnen, waaronder deze prachtige PH-RLS. Dit is een Saab 91D uit 1962 (dus 5 jaar jonger als mijn PH-ABM).



















Naast de Saabs stond ook mijn PH-ABM nog steeds bij Vliegwerk binnen. Ik zag dat de oude stoelen er inmiddels ook in terug zijn gezet.

Ook de Garmin transponder zit er nu in (links).



















De mannen van Vliegwerk waren nu druk bezig met wegen van het vliegtuig (nodig voor de weight and balance). Hij schijnt toch behoorlijk zwaarder te zijn ten opzichte van het vorige weegrapport uit Noorwegen.

Ik denk persoonlijk dat er gewoon van alles is bijgebouwd ten opzichte van het vorige weegrapport zonder dat dit goed is gedocumenteerd.



















Volgende week hoop ik weer met de ABM te gaan vliegen. Leuk! Veel zin in. De Cessna is de hele winter in onderhoud geweest. Hoog tijd dus om weer eens de lucht in te gaan met de ABM!