Vandaag weer `s naar Oostende geweest met de Cessna. Ik had een klant die graag weer `s mee wilde vliegen dus mooie gelegenheid om weer een instrument approach te maken op Oostende.
An-sich heel makkelijk hoor. De radio staat ingesteld op de ILS van de baan die op dat moment in gebruik is op Oostende. De groene wiebertjes op de Garmin G5 geven dan aan hoe je moet vliegen.
Het horizontale balkje is dan de localiser en het verticale de glideslope. Heel logisch uiteraard.
Had wel wat wind, dus de heenweg was nogal traag (tegenwind). Andersom had ik dan natuurlijk de wind weer mee. Ik had slechts 19 minuten nodig om van Oostende naar Midden Zeeland te vliegen.
Je kunt op de G5 zien dat ik op de heenweg (foto is genomen als de PH-ABM op het glijpad van de baan 26 zit) een zo goed als gelijke snelheid vlieg als op de terugweg (boven Vlissingen). De grondsnelheid met tegenwind is 79 knopen en met meewind 134 knopen.