vrijdag 29 december 2023

Poging laatste vlucht jaar

Nassim en ik hebben een "laatste vlucht van het jaar" traditie. We proberen dan het liefst op oudjaarsdag zo laat mogelijk te landen. Leuk voor in het logboek.

Op Oudjaarsdag is het zondag. Nassim en ik zijn dan kortjakje, dus was eigenlijk zaterdag (morgen) gepland voor onze laatste vlucht.

Volgens Nassim komt er morgen een harde wind komt die vol cross (dwars) op de baan staat. Vliegen is dan niet zo`n goed idee, dus hebben we vandaag in elk geval al onze poging gedaan. Nassim met zijn Grumman en ik met de Cessna.

Als het morgen alsnog mooi weer is, dan zullen we uiteraard nog een nieuwe poging moeten wagen 😁.















Niet dat het vandaag zulk mooi weer was, maar het was in elk geval vliegbaar tussen de buiten door.

Ben even langzaam over Souburg gevlogen (i.v.m. Ids). Kwam er achter dat onder de 20 mijl mijn G5 geen snelheid meer aangeeft.

Twintig mijl is 17 knopen KIAS, dus best wel langzaam eigenlijk. Maar ik heb zelf het idee dat bij die lage snelheid de indicated airspeed sowieso onbetrouwbaar is (ook steamgauge geeft niets aan trouwens).