De PH-ABM is van 1957, dus best wel op leeftijd. Ook het panel is wat gedateerd. Nu vlieg ik met Skydemon (op mobiel) maar als reserve is een gewone GPS wel handig. Ik heb daarom via Marktplaats een 2e hands Garmin 496 op de kop getikt. De oude Lowrance uit de N2024 was kapot dus ik kon die niet over zetten.
Jesse van Vliegwerk gaat binnenkort toch aan het vliegtuig werken (de pitotbuis lekt immers iets) en wilt dan gelijk de Garmin op constant voeding zetten. Is wel zo handig want dan kan de lader gebruikt worden voor de telefoon (i.v.m. Skydemon).
Dan nog even wat over Skydemon. In Skydemon zit een retehandige functie: Weight and Balance. Je gebruikt die door eerst je route in te vullen. Dan ga je naar route en druk je op "FlightDetails". Dan druk je weer op "Weight and Balance" en dan wijst het zich vanzelf. Je moet dan natuurlijk wel je vliegtuig gegevens correct hebben ingevoerd. Dat doe je weer op je PC. Je moet dan wel op je PC even aanklikken dat hij de gegevens ververst met de cloud.