zaterdag 5 september 2020

Microsoft Flightsimulator 2020

Verschillende vliegvrienden vroegen onlangs naar mijn ervaringen met de nieuwe sim. Nou m`n eerste deceptie is ietwat voorbarig geweest. Vooral grafisch gezien is de huidige simulator een enorme stap voorwaarts. Qua "vliegen" met de stick vind ik het nog steeds erg beroerd. Maar wellicht moet ik nog een andere joystick o.i.d. kopen.


Een van m`n vrienden vroeg nog naar specificaties van mijn computer. Nou hier heb je ze:

o Intel Core i7-9700F processor
o 16GB DDR4 geheugen 2.666MHz
o 512GB M.2 SSD + 1TB HDD opslag
o NVIDIA GeForce RTX 2060 Super 8GB videokaart

Ik denk dat dit de minimum is echt. Ik adviseer overigens ook te investeren in een wat grotere monitor.


Tenslotte. Wat ook leuk is aan deze versie van de Flightsimulator. Er worden een soort competities gehouden. Zo kun je bijvoorbeeld meedoen met een wedstrijd landen op Courchevel in een Robin.