Zomer in Zeeland; dus de PH-ABM kan weer wat vaker vliegen.
Niet dat ik met minder weer niet vlieg, maar voor de passagiers is mooi weer toch wel leuker.
Voor vluchtjes met passagiers is de PH-ABM prima. Ze willen veelal gewoon een kort rondje vliegen, zeehondjes kijken en dan weer terug.
Voor dat soort vluchtjes is dus geen snel en IFR uitgerust vliegtuig nodig.
Maar voor mezelf heb ik wel wat meer uitdaging nodig zeg maar. Daarom ben ik blij dat Jesse (van Vliegwerk) toch wat aan de uitrusting gedaan heeft de afgelopen maanden.
Zo kan ik nu in elk geval een instrument approach maken. Maar het is nog echt wel vrij basis qua uitrusting. Ik mis bijvoorbeeld nog een DME en een verwarmde pitotbuis.
Voor nu allemaal geen probleem. Ik heb gewoon niet de ambitie om hele lange reizen met de PH-ABM te maken. Met mijn situatie (kids/bedrijf/drukke baan) kan ik gewoon niet lang van huis weg. Dus blijft het voorlopig bij VFR vluchtjes vanaf Midden Zeeland. Als ik IFR plannen heb de komende tijd dan huur ik wel een vliegtuig t.z.t.